Νέα

21/05/2014
H Swiss Re βλέπει αθόρυβη επανάσταση στην ψηφιακή ασφάλιση

To διαδίκτυο γίνεται μια ολοένα και πιο έμπιστη πηγή ενημέρωσης για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Swiss Re «Digital distribution in insurance».

Βασιζόμενη σε έρευνα που διεξήχθη σε διάφορες χώρες, η μελέτη δείχνει ότι το διαδίκτυο και οι φορητές συσκευές δίνουν περισσότερη δύναμη στους καταναλωτές, και ότι οι άνθρωποι μπορούν πλέον να ψάξουν, να αξιολογήσουν και να αγοράσουν ασφάλιση χωρίς να βασίζονται αποκλειστικά στις υπηρεσίες ενός ατόμου.

Στην ίδια ανάλυση σημειώνεται ότι σε πολλές χώρες ότι το ποσοστό ασφαλίστρων που προήλθαν από διαδικτυακές πωλήσεις ήταν μεν μικρό αλλά αυξανόμενο. Όπως λέει ο Kurt Karl, επικεφαλής οικονομολόγος της Swiss Re, «μια αθόρυβη επανάσταση βρίσκεται σε εξέλιξη», ενώ ο ίδιος επισημαίνει πως οι στατιστικές δεν φανερώνουν την πραγματική, βαθιά επίδραση που ασκούν οι νέες τεχνολογίες στη διανομή.

Η Ginger Turner, μια από τους συντάκτες της μελέτης, προσθέτει: «Mε την τεχνολογία των φορητών συσκευών και της τηλεματικής οι καταναλωτές μπορούν τώρα να αλληλεπιδράσουν με τον πάροχο της ασφάλισής τους οπουδήποτε και οποτεδήποτε».

Την ίδια στιγμή όμως, υποστηρίζει η μελέτη, οι καινοτομίες στα λεγόμενα big data δημιουργούν πρόσβαση σε μια πλούσια πηγή πληροφοριών για τους καταναλωτές, που οι ασφαλιστές μπορούν να τις αξιοποιήσουν για να ενισχύσουν τις πωλήσεις και τις στρατηγικές μάρκετινγκ. Οι διαμεσολαβητές παίζουν και μπορεί να συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο, όμως χρειάζεται να προσαρμοστούν στις αλλαγές και στις προτιμήσεις των πελατών τους, οι οποίες αλλάζουν.

Για παράδειγμα, οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών, καθώς και τα social media παίζουν ολοένα πιο σημαντικό ρόλο στο στάδιο προ της πώλησης από την εμφάνισή τους, στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Οι ασφάλειες αυτοκινήτου και περιουσίας όμως φαίνεται ότι πωλούνται πιο εύκολα online στις αναπτυγμένες αγορές, ενώ το direct marketing κυριαρχεί στις προθεσμιακές ασφάλειες ζωής, καθώς και σε κάποια προϊόντα για μικρές εταιρείες, όπως η κάλυψη επαγγελματικής ευθύνης.

Η ανάλυση της Swiss Re δείχνει ότι στις αναδυόμενες ασιατικές αγορές όπου οι περισσότερες πωλήσεις έγιναν μέσω διαμεσολαβητών οι ασφαλιστές είχαν ταυτόχρονα αξιοποιήσει τις δυνατότητες του διαδικτύου. Μεγαλύτερο περιθώριο αξιοποίησης έχουν τα social media, παρότι για πολλούς ασφαλιστές η ανάπτυξη αυτού του καναλιού διανομής αποτελεί προτεραιότητα. Παράδειγμα, η φιλιππινέζικη Malayan Insurance Company, που επιτρέπει στους πελάτες της να αγοράσουν διάφορα ασφαλιστικά προϊόντα της (ταξιδίου, πυρός κ.ά.) μέσω… Facebook.

H μελέτη επισημαίνει ότι δεν είναι όλοι οι τομείς της ασφαλιστικής βιομηχανίας στο ίδιο στάδιο ψηφιακού μετασχηματισμού, ωστόσο η κατεύθυνση διακρίνεται ήδη ξεκάθαρα: Παγκοσμίως, τα ψηφιακά κανάλια θα καταλήξουν να χρησιμοποιούνται σε όλη τη διαδικασία διανομής, από τη συλλογή πληροφοριών μέχρι την ολοκλήρωση της αγοράς και την εξυπηρέτηση μετά την πώληση.

Πηγή: www.nextdeal.gr

09/12/2013
Online ασφάλεια αυτοκινήτου: Για πολλούς λόγους

Είναι πιο οικονομική και γρήγορη και επιτρέπει την άμεση σύγκριση τιμών. Με άλλα λόγια παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας

Η συνεχώς μεγαλύτερη είσοδος της ψηφιακής τεχνολογίας στη ζωή μας αλλάζει τα δεδομένα σε όλο και περισσότερους τομείς. Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν ήδη μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας, καταργώντας σύνορα, μεσάζοντες, ωράρια και άλλες παραμέτρους που σε ένα βαθμό λειτουργούσαν περιοριστικά ή επιβαρυντικά στις εμπορικές μας συναλλαγές. Ένα καλό παράδειγμα είναι η ασφάλιση του αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από κάποιο πυρήνα χρηστών στην αρχή και περνώντας σταδιακά στο ευρύτερο κοινό, ιδιαίτερα όταν ως καταναλωτές γίναμε πιο ευαίσθητοι σε θέματα κόστους, η online ασφάλιση (μέσω διαδικτύου) αρχίζει να τοποθετεί στο περιθώριο τους ασφαλιστικούς συμβούλους, τοποθετώντας τον ιδιοκτήτη σε πρώτο πλάνο. Σε αυτή την αλλαγή του περιβάλλοντος, η ασφάλεια αυτοκινήτου έχει κυρίαρχη παρουσία, έναντι οποιαδήποτε άλλης κατηγορίας online ασφαλειών. Η αιτία, απλή: Το αυτοκίνητο είναι η μόνη υποχρεωτική προσωπική μας ασφάλιση. Τα παραπάνω αποδεικνύονται και με τη γλώσσα των αριθμών. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν πως, με βάση τις αναζητήσεις για την online ασφάλιση που γίνονται στο Google Search, ποσοστό μεγαλύτερο από 70% αφορά το αυτοκίνητο, με την δεύτερη κατηγορία την υγεία να είναι σε τεράστια απόσταση, με μόλις 20%! Ακολουθούν με μονοψήφιο ποσοστό οι κατηγορίες ασφάλειας ζωής και οικίας.

Στροφή στην online ασφάλεια. Γιατί;

Στο παρελθόν, για να ανανεώσουμε ή να κάνουμε ένα νέο ασφαλιστικό συμβόλαιο έπρεπε να κανονίσουμε κάποιο ραντεβού με τον ασφαλιστικό σύμβουλο μερικές μέρες πριν. Ο τελευταίος, στην ώρα του ραντεβού, μίλαγε όπως είναι φυσιολογικό, αποκλειστικά για τις παροχές της εταιρείας που εκπροσωπούσε, ενώ πιθανά κρυφά κόστη που μπορεί να αφορούσαν π.χ. την «προμήθειά» του για το κλείσιμο του κάθε συμβολαίου, δεν αποκαλύπτονταν σχεδόν ποτέ. Αντίθετα, στη νέα εποχή της online ασφάλισης, ο καταναλωτής αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία και σίγουρα κρίσιμες παράμετροι είναι πιο διάφανες. Και αυτό επειδή η online ασφάλιση:

  • είναι οικονομικότερη, γιατί δεν υπάρχουν μεσάζοντες και κατ’ επέκταση προμήθειες και επιπλέον χρεώσεις πάνω στα πραγματικά ασφάλιστρα.
  • επιτρέπει την εύκολη σύγκριση μεταξύ των εταιρειών. Η φόρμα που καλούμαστε να συμπληρώσουμε τα στοιχεία μας είναι εύκολη και ανεξάρτητα από την ενδεχόμενη διαφορετική τυπολογία που μπορεί να χρησιμοποιείται, προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης και τελικά απόφασης στο κρίσιμο ερώτημα: τι με συμφέρει τελικά;
  • είναι πιο γρήγορη. Μπορείς να ασχοληθείς οποιαδήποτε ημέρα (ακόμα και τις αργίες), οποιαδήποτε ώρα και εφόσον αποφασίσεις πιο συμβόλαιο θες, το “κλείνεις”, πληρώνεις online και το τυπώνεις μέσα σε ελάχιστα λεπτά.

Στην Ελλάδα, το πεδίο της online ασφάλισης αυτοκινήτου ουσιαστικά διαμορφώνεται τώρα, καθώς εμείς οι καταναλωτές μόλις τα δύο-τρία τελευταία έχουμε στραφεί προς αυτήν την επιλογή. Αντίθετα, σε άλλες αγορές όπου ο καταναλωτής είναι πιο εξοικειωμένος με τις ηλεκτρονικές αγορές, το επίπεδο είναι πολύ μεγαλύτερο. Για παράδειγμα στην Αγγλία, η online ασφάλιση αυτοκινήτου φθάνει σε ποσοστό διείσδυσης το 80%, ενώ σε μεσογειακές χώρες, όπως η Ισπανία και η Ιταλία, τα ποσοστά αγγίζουν το 30% και το 25%. Αντίθετα, στην Ελλάδα, το ποσοστό υπολογίζεται στο 8%, όμως οι μεγάλες προσφορές των εταιρειών online ασφάλισης κερδίζουν ολοένα και περισσότερους πελάτες, δίνοντας μια σημαντικά ανοδική τάση στην αγορά. Για παράδειγμα, με βάση στοιχεία που προέρχονται από το Google Search, παρουσιάστηκε άνοδος 37% στις αναζητήσεις των χρηστών για online ασφάλιση του αυτοκινήτου τους το πρώτο οκτάμηνο του 2013, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2012. Παράλληλα με το ενδιαφέρον του καταναλωτή αυξάνονται και οι ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν παρουσία στο συγκεκριμένο κλάδο. Την εμφάνισή τους έχουν κάνει τόσο κάποιες νέες όσο και προϋπάρχουσες εταιρείες, που συνεχίζουν μεν να προσφέρουν την παραδοσιακή μορφή κάλυψης, εντάσσουν όμως παράλληλα και κλάδο online ασφαλειών στις δραστηριότητές τους.

Συμπερασματικά, το τοπίο συνολικά στην online ασφάλιση εξελίσσεται. Σε αυτό το νέο περιβάλλον ο καταναλωτής είναι ο βασιλιάς και αυτός που τελικά παίρνει την κατάσταση στα χέρια του.

Πηγή : gocar.gr

18/11/2013
Ποια είναι τα sos για την σωστή επιλογή ασφάλισης αυτοκινήτου;

Τι πρέπει να προσέχει ο ενδιαφερόμενος, όταν προχωρά σε ασφαλιστήριο συμβολαίου αυτοκινήτου;

Στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία ο καταναλωτής-υποψήφιος ασφαλισμένος χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός όσον αφορά στην επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών. Ειδικότερα, αναφορικά με την ασφάλιση οχημάτων η προσοχή του ενδιαφερόμενου χρειάζεται να είναι πολλαπλάσια. Τα πολύ μεγάλα όρια ευθύνης έναντι σωματικών βλαβών και υλικών ζημιών των τρίτων παθόντων καθώς και οι ίδιες ζημιές του, μπορεί να επιφέρουν ανεπανόρθωτη ζημιά. Συνεπώς, καλό θα είναι να απευθύνεται σε εταιρίες που λειτουργούν επί σειρά ετών στον ελληνικό ασφαλιστικό χώρο, και ελέγχονται από την εποπτεύουσα αρχή, την Τράπεζα της Ελλάδος, σχετικά με την ικανότητά τους να εκπληρώνουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις και ως εκ τούτου μπορούν να θεωρούνται αξιόπιστες. Κατά αυτό τον τρόπο ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να απολαμβάνει την μέγιστη ασφάλεια κατά τη σύναψη του ασφαλιστικού του συμβολαίου. Σε συνέχεια των παραπάνω, καλό θα είναι ο ενδιαφερόμενος/υποψήφιος ασφαλισμένος να ελέγχει τις παρεχόμενες καλύψεις σε σχέση με την προσφερόμενη τιμή πριν πάρει την τελική του απόφαση, ώστε να μεγιστοποιήσει την ωφέλειά του. Τα χαμηλά ασφάλιστρα δεν είναι και δεν πρέπει να είναι το μοναδικό κριτήριο, για την επιλογή ασφαλιστικού συμβολαίου.

Πώς μπορεί να προστατευτεί ο ασφαλισμένος από πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια;

Η προστασία του καταναλωτή από πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια είναι εφικτή, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει ένα νόμιμο ασφαλιστικό συμβόλαιο. Για παράδειγμα υπάρχουν ασφαλιστήρια στα οποία υπάρχει bar-code το οποίο «διαβάζεται» από ειδικά μηχανήματα, αναγνωριστική σήμανση σε πλαίσιο με την λέξη valid, στην φωτοτυπία του σήματος στην περιοχή της υδατογράφησης να μπορεί να διαβαστεί η λέξη ΑΚΥΡΟ κ.α. ανάλογα πάντα με τα μέτρα προστασίας τα οποία έχει λάβει η κάθε εταιρία. Σαφώς και η επιλογή ενός αξιόπιστου και φερέγγυου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή μπορεί να εκμηδενίσει ένα τέτοιο κίνδυνο.

Πώς μπορεί ο ασφαλισμένος να έχει ένα καλό, αλλά οικονομικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο; Με ποιο κριτήριο επιλέγουμε τις ασφαλιστικές καλύψεις σε ένα ασφαλιστήριο αυτοκινήτου;

Ιδανικό θα ήταν ο κάθε ασφαλισμένος να έχει τη δυνατότητα να αγοράζει το πληρέστερο σε καλύψεις ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ώστε να καλύπτει κάθε πιθανό κίνδυνο και να ελαχιστοποιεί την πιθανότητα ίδιας ζημιάς. Επειδή όμως αυτό δεν είναι εφικτό, καλό θα είναι ο ασφαλισμένος, σε συνεργασία με τον έμπειρο ασφαλιστικό του σύμβουλο, να επιλέγει τις καλύψεις, τις οποίες θεωρεί απαραίτητες, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του όπως την οδηγική του συμπεριφορά, την παλαιότητα του αυτοκινήτου του καθώς και τη συχνότητα και τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου του, και βέβαια την οικονομική του κατάσταση. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να έχει και ένα καλό και ταυτόχρονα προσιτό ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Πότε είναι απαραίτητη η προσθήκη οδικής βοήθειας στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου;

Η οδική βοήθεια αποτελεί μια συμπληρωματική κάλυψη στα ασφαλιστήρια συμβολαίων αυτοκίνητου. Ωστόσο, είναι πολύ χρήσιμη και σε ορισμένες περιπτώσεις, απαραίτητη. Είναι αυτές οι περιπτώσεις όπου η πιθανότητα βλάβης του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη και η οδική βοήθεια είναι η γρήγορη και «εύκολη» λύση για την αποκατάσταση οποιουδήποτε προβλήματος. Σημειώνουμε ότι η οδική βοήθεια είναι εξαιρετικά πολύτιμη και σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων, ωστόσο η μη επιλογή της είναι μια απόφαση που εναπόκειται στον ασφαλισμένο και στον κίνδυνο που είναι διατεθειμένος να αναλάβει.

Ποιο είναι το κόστος για ένα πλήρες ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου;

Το κόστος πλέον καθορίζεται από διάφορες παραμέτρους που η κάθε ασφαλιστική εταιρία λαμβάνει υπ’ όψιν καθώς και από τις ασφαλιστικές καλύψεις που έχουμε, την παλαιότητα του αυτοκινήτου, την ιπποδύναμή του και την οδηγική εμπειρία του ασφαλισμένου.

Ποιες είναι οι νομικές κυρώσεις για τον οδηγό ανασφάλιστου οχήματος;

Όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων, είναι υποχρεωμένοι βάσει νομοθεσίας, να διαθέτουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο για Αστική Ευθύνη (σύμφωνα με τους Νόμους 489/76, 2496/1997 και του Π.Δ. 237/86). Σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος, χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, επιβάλλεται η αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος για δέκα ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής. Σε περίπτωση εμπλοκής οχήματος σε ατύχημα επιβάλλεται η επί τόπου αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια, ενώ αν υπάρχει υποτροπή η άδεια κυκλοφορίας αφαιρείται για τρία χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση του χρόνου που επιβάλλει ο νόμος απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού σήματος ασφάλισης. Η αστυνομική αρχή επιβάλλει επίσης χρηματικό 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα και 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Βεβαίως δεν πρέπει να παραβλέψουμε και το αυτονόητο και ουσιαστικό, ότι δηλαδή τις ζημιές που θα προξενήσουμε σε έναν τρίτο και στο αυτοκίνητό του, τελικά θα τις πληρώσουμε οι ίδιοι, με ένα ποσό που πιθανότατα θα είναι πολλαπλάσιο του ποσού που θα καταβάλαμε για την ασφάλιση του αυτοκινήτου μας.

 

Πηγή imerisia.gr